czwartek, 24 października 2013

Naturalny SuperKosmetyk: Masło Shea.


Okej, głupio się przyznawać, ale jednak ze względu na charakter tego bloga tak wypada. Masło shea skusiło mnie przy zakupie olejku do mycia twarzy. Nie było mi do niczego potrzebne (tak przynajmniej sądziłam zaraz po zamówieniu) i wywołało falę wyrzutów sumienia (znowu, znowu, znowu dałam się ponieść zakupom!). Nie byłam przychylnie nastawiona… aż do chwili otwarcia słoiczka.
Foto: exkonsumpcja

No dobrze, może zaraz po otwarciu nie było wielkiego zachwytu, ponieważ masło ma dosyć „trudny” zapach. Taki roślinny, ale w gruncie rzeczy można się przyzwyczaić. Ale potem posmarowałam nim usta. Bajka. Potem dłonie, kolana, łokcie, stopy. Wymieszałam z odżywką do włosów, zabezpieczałam nim końcówki, smarowałam twarz i wreszcie zaczęłam używać go jako odżywki do paznokci (wykończyłam wreszcie tubkę Regenerum i postanowiłam poszukać nowego środka do dopieszczania paznokci i moich wiecznie pozadzieranych skórek). Jest bajka!

Spierzchniętych ust brak. Kolana, łokcie i stópki wyglądają o wiele lepiej. Włosy są bardziej nawilżone (ale nie przetłuszczone). Ale najbardziej spodobało mi się działanie na twarz i paznokcie. Zmarszczka mimiczna, której udało mi się dorobić zaraz po 20-stych urodzinach po wsmarowaniu niewielkiej ilości masła i pozostawieniu na noc, prawie zanikła. Co do paznokcie, to mam wrażenie, że szybciej rosną, mniej się łamią, a „zadziorki” występują o wiele rzadziej, czego do tej pory nie zdziałała żadna odżywka i żaden krem.


Od strony technicznej masło shea zawiera: witaminy (A, E i F), kwasy tłuszczowe, oraz kwas cynamonowy (działa antybakteryjnie i jest lekkim filtrem UV). Ma nawilżać, natłuszczać, chronić, również przed zmarszczkami. Jest polecane właściwie… do wszystkiego.

Dla mnie to SuperKosmetyk, który zaprzecza temu, „że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego”. Moja tłusta skóra go lubi. Dodatkowo za niecałe 11zł dostajemy to, czego często nie mają chemiczne kremy i balsamy. Więc stwierdzam, że o dziwo to był udany wyskok zakupowy :)



A Wy co polecacie z kosmetyków naturalnych?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...