poniedziałek, 21 października 2013

Styl paryski, styl francuski...


źródło: stylowi.pl

Nie znalazłam jeszcze stylu ubierania o piękniejszej i bardziej zobowiązującej nazwie. Chociaż zasięgnięcie opinii kilku osób, które w Paryżu były (ja jeszcze nie miałam okazji) sprowadziło mnie na ziemię. Nawet tam niewiele jest prawdziwych wyznawczyń elegancji z nutką przekory. Bo to jest dla mnie jego esencją. Musimy zatem porzucić także mit o paskowanym podkoszulku i czarnym bereciku.
Nawet jeśli sama nazwa niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, styl francuski zwrócił moją uwagę. Bo ma tak wiele elementów, które lubię. Jest elegancki i dobry jakościowo, ale też nonszalancki i wychodzący poza schematy. Mityczna „Paryżanka” nosi rzeczy wygodne i dopasowane. W świecie za krótkich bluzek, przejrzystych materiałów, zbyt wysokich szpilek i sadełka wylewającego się z przyciasnych spodni to jednak rzadkość. Z drugiej strony ma odwagę łamać schematy nietypowymi połączeniami (strojne szpilki do zwykłych codziennych dżinsów? Brylantowa biżuteria do szortów? A może elegancka marynarka i trampki?). W jej szafie nie może zabraknąć małej czarnej, kaszmirowego sweterka, płaszcza typu trencz, czy zwykłego t-shirt’a, ale wykonanego z najlepszej jakościowo bawełny (tylko gdzie takie znaleźć?). Przyciąga wzrok nietypowymi rozwiązaniami, jakością ubrań i dodatków, ciekawą formą. Stroni od tandety, nadmiaru błyszczących, czy wyzywających elementów.




źródło: stylowi.pl

Ale najważniejsze to: nikogo nie udaje!
Dlatego ten styl tak do mnie przemówił. Nadmiar ubrań w mojej szafie spowodowany jest ni mniej ni więcej chęcią udawania kogoś, kim nie jestem. Dużo miałam tych postaci do udawania. Ale w tym momencie stweirdzam, że najwygodniej mi pozostać sobą. Dlatego na spokojnie poszukam tego kaszmirowego sweterka i bawełnianego podkoszulka, który nie zdradza światu, jaki stanik ma na sobie właścicielka.   


P.S. Postanowiłam wdrożyć coś, co sama nazywam "minimalistycznym odchudzaniem". Trzymajcie za mnie kciuki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...