poniedziałek, 5 maja 2014

Oddaj, sprzedaj, wyrzuć: pozbądź się szmat ze swojej szafy!


Miejsce jest, to i malutkie zakupy były:)

Dużo gadam na temat Capsule Wardrobe. Jeszcze więcej na temat tego, jak to warto robić zakupy rozsądnie, kupować rzeczy najlepszej jakości i powoli budować swój najlepszy styl. Nie napisałam o jednym: żeby móc stworzyć swój najlepszy styl, trzeba mieć na to miejsce.

Grudniowa akcja odgracania miała mi pozwolić uwolnić się od rzeczy zbędnych, trzymanych w mieszkaniu „bo kiedyś mogą się przydać”.

Ogólnie mam takie wrażenie, że pokolenie z roczników 85-90 to pokolenie wychowane w duchu praktycznym. Pokolenie ratowania ciuchów znoszonych i nadawania im drugiego życia „po domu”, „do spania”, „robocze”. Z jednej strony taki brak marnotrawienia jest świetny.Z drugiej…

Ile z nas ma szafy wypchane rzeczami zbyt brzydkimi i znoszonymi, żeby chodzić w nich z radością? Przecież jeszcze nie rozpadły się na kawałki, więc szkoda wyrzucać. Do tego dochodzą nietrafione zakupy. Ale wszystko to przecież może się przydać!

(Chyba za 10 lat, kiedy Twoje dziecko będzie potrzebowało kreatywnego przebrania na bal kostiumowy. I to o ile nie zażyczy sobie profesjonalnego stroju księżniczki, albo batmana)

No i są jeszcze ubrania kupione w czasach kiedy rzeczy nie ulegały zeszmaceniu po jednym praniu. Są w doskonałym stanie, ale… wyrosłaś z nich mentalnie. Miałam kilka takich rzeczy. Niby ładnych, niezniszczonych, ale ubierając je czułam się jak uboga krewna. Przyczyna jest prosta. Kupiłam je w czasach, kiedy moja pewność siebie nie istniała. W ubraniach chciałam się schować. Teraz już nie chcę.

Od grudniowego pogromu ubrań w stylu ubogiej krewnej nie zatęskniłam za nimi choćby raz. Może ktoś z nich teraz korzysta i jest zadowolony. Mnie ciągnęły w dół. Przypominały niezbyt dobre czasy. Zajmowały cenną przestrzeń w szafie nie dając miejsca na coś nowego.

Więc jeśli planujesz stworzyć swoją szafę idealną, to zacznij od wyrzucenia wszystkich szmat. Pozbądź się ubrań, w których czujesz się brzydka, nijaka, smutna, nieznacząca. Nawet ciuchy robocze nie powinny nadawać Ci smutnego wyglądu sprzątaczki i służącej. Pozbądź się tego, co źle się kojarzy. W co się nie mieścisz. Co przestało do Ciebie pasować.


Oddaj, sprzedaj, wyrzuć. W zależności od tego w jakim stanie jest dana rzecz. Zrób miejsce na nowe piękne ubrania najlepszej jakości, które będziesz nosić z przyjemnością.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...