poniedziałek, 17 marca 2014

Jak ogarnąć swoją szafę?

O Capsule Wardrobe już pisałam, ale temat zaczyna mnie coraz mocniej wciągać. Wizja wyglądania dobrze ZAWSZE kusi. Wizja nietracenia czasu na zastanawianie się „w co by się tu dzisiaj ubrać?” TEŻ. Dlatego ruszyła powolna restrukturyzacja mojej szafy. Cel? Eliminacja ciuchów, w których czuje się jak uboga krewna.

Dlatego dzisiaj mam serię wyszperanych w goglach różnych szaf w kapsułce. A nuż wyciągnie się z tego jakaś mała inspiracja. Poza tym podoba mi się taka spójność i wzajemne uzupełnianie się poszczególnych elementów.




Ale jak stworzyć taką fajną modową układankę? No cóż, na myśl przychodzi mi kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę.



JAKOŚĆ, A NIE ILOŚĆ

Wybieraj tylko rzeczy, które podobają Ci się na 100%. Za którymi szalejesz. Selekcjonuj. Ubrania i trendy. Odrzuć bez wahania wszystko, co jest tylko „ok”, albo „prawie idealne”.

STYL

No właśnie – jeśli chcesz mieć w szafie tylko rzeczy, dla których straciłaś głowę, to musisz wiedzieć, co Ci pasuje. Przeglądaj strony, blogi, czasopisma, podpatruj dobrze ubrane kobiety i mierz, mierz i jeszcze raz mierz różne ciuchy.

WYGODA

We wszystkich swoich ciuchach powinnaś być w stanie biegać, skakać, spacerować, tańczyć… Dobrze, żeby tyczyło się to też butów, a przynajmniej kilku par. Wszystko powinno być funkcjonalne, komfortowe. A jeśli coś obciera, gryzie i drapie albo obciska, to czas się z tym rozstać.

AUTENTYCZNOŚĆ

Nie daj się zaszufladkować. Nie zawsze musisz się nosić zgodnie z biurowym dress codem. Nie na każdą okazję pasuje długo hipisowska sukienka. Albo dresowa bluza. Ale są okazje, kiedy są jak najbardziej ok. Najważniejsze, żeby wszystko pasowało do Ciebie i do okazji.

INWESTYCJA

Stworzenie dobrej capsule wardrobe to inwestycja. Głównie czasu, który trzeba poświęcić na szukanie inspiracji i przeglądanie asortymentu sklepów. Ale też pieniędzy, bo dobre jakościowo ciuchy najczęściej nie należą do najtańszych. Chyba, że masz świetny ciucholand w okolicy.

ROZWÓJ

Nawet jeśli stworzysz już idealną szafę w kapsułce, to przecież nie będzie ona służyć wiecznie. Rozwijaj się, oglądaj, testuj, próbuj nowych rzeczy. Zmieniają się trendy, ale zmieniają się przede wszystkim Twoje potrzeby. I to przede wszystkim do nich musisz dostosować swoją szafę.






3 komentarze:

  1. Jakiś czas temu przyczytałam tutaj post o casule wardrobe i dało mi to do myślenia, że mimo całkiem zasobnej szafy często nie mam pojęcia co na siebie włożyć. Dlatego postanowiłam coś z tym zrobić. Zakupy zredukowałam do minimum. Staram się szukać rzeczy idealnych i muszę powiedzieć, że idzie mi coraz lepiej. Dzięki temu, że nie kupuję wielu rzeczy to mogę sobie pozowlić na rzeczy lepszej jakości, a co za tym idzie droższe.
    PS. Bardzo lubię tu zaglądać i czytać Twoje notki=)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) I ciesze się, że moja notka zainspirowała Cię do zmiany :)

      Usuń
  2. Bardzo spodobało mi się zdania:" Wybieraj tylko rzeczy, które podobają Ci się na 100%. Za którymi szalejesz." i "Stworzenie dobrej capsule wardrobe to inwestycja. Głównie czasu. "
    Muszę zapamiętać. Za którymi SZALEJESZ.... :-) Nie mniej !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...